De voorbereidingen - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Maarten en Liesbeth Fokker - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Maarten en Liesbeth Fokker - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Maarten en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Liesbeth

27 Februari 2014 | Nederland, Lisserbroek

Beste lezer,

De reis is geboekt!

In de zomer hopen wij zeven weken naar Nepal te gaan om een project te steunen. In Kathmandu, de hoofdstad van Nepal, heeft pastor Phillip een tehuis voor zwerfkinderen uit de stad. Deze kinderen, ongeveer twintig in aantal, worden in het Fathershouse verzorgd en opgevoed. Het is heel bijzonder dat zij op deze manier onderwijs kunnen krijgen.

Wij hopen ons bruiloftsgeld te kunnen investeren in dit project. Daarom hebben wij deze tekst ook als bijlage bij onze trouwkaart gedaan.

Wij hopen in het Fathershouse te verblijven. Zo kunnen we de kinderen stimuleren om zich in te zetten voor een goede kans op de arbeidsmarkt. Dit kan onder andere gerealiseerd worden door computers voor deze kinderen aan te schaffen en hun computerles te geven. Wij willen daar graag een begin mee maken. Verder hopen we de administratie van het project op orde te maken en de kinderen te begeleiden bij hun huiswerk.

Het leven als christen in Nepal is een stuk moeilijker dan in Nederland. De christelijke gemeente is daar moeilijk te onderhouden. Wij willen hen graag steunen door het gastenverblijf op te knappen en aankopen te doen die voor het tehuis en de gemeente nodig zijn.

Voor al deze plannen is geld nodig. Wij willen u dan hierbij ook vragen om, indien u van plan was om iets te geven voor onze bruiloft, uw schenking te doen in de vorm van geld. U krijgt de gelegenheid dit te geven op onze bruiloft zelf, maar u kunt het ook eerder of later overmaken op onderstaand rekeningnummer.

Het project wordt vanuit Nederland gesteund door stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC). Zij begeleiden ons ook in de voorbereiding voor de reis. Onze ervaringen voor, tijdens en na de reis kunnen op deze website gevolgd worden.

Namens pastor Phillip, de zwerfkinderen uit Kathmandu en stichting HVC danken wij u hartelijk.

Maarten en Liesbeth
mail@famfokker.nl

Overige informatie:
Internet: www.stichtinghvc.nl
Rekeningnr. ABN AMRO: 561455139 (IBAN: NL51 ABNA 0561 4551 39) t.n.v. project Nepal ML

• 14 Maart 2014 - 08:31

Tiem En Jolanda Fokker:

Dag Maarten en Liesbeth,

we lazen de kaart voor jullie bruiloft, waarin verwezen wordt naar deze website. Het is een prachtig initiatief om deze gelegenheid te benutten ten dienste van je medemens! Toen zijn we maar snel een kijkje gaan nemen op de website. We hopen jullie hierop regelmatig te volgen om de belevenissen vanaf een afstandje mee te maken.

Groeten,
    Tiem, Jolanda en kinderen.