Onze reis naar Nepal - Reisverslagen van Maarten en Liesbeth Fokker - WaarBenJij.nu Onze reis naar Nepal - Reisverslagen van Maarten en Liesbeth Fokker - WaarBenJij.nu

Onze reis naar Nepal

Aanstaande zomervakantie hopen wij 7 weken naar Nepal te gaan om een project te steunen. In Kathmandu, de hoofdstad van Nepal, heeft pastor Phillip een tehuis voor zwerfkinderen uit de stad. Deze kinderen, ongeveer 20 in aantal, worden in het Fathershouse verzorgd en opgevoed. Het is heel bijzonder dat zij op deze manier onderwijs kunnen krijgen.
Wij hopen in het Fathershouse te verblijven. Zo kunnen we de kinderen stimuleren om zich in te zetten voor een goede kans op de arbeidsmarkt. Dit kan onder andere gerealiseerd worden door computers voor deze kinderen aan te schaffen en hun computerles te geven. Wij willen daar graag een begin mee maken. Verder hopen we de administratie van het project op orde te maken en de kinderen te begeleiden bij hun huiswerk.
Het leven als christen in Nepal een stuk moeilijker dan in Nederland. De christelijke gemeente is daar moeilijk te onderhouden. Wij willen hen graag steunen door het gastenverblijf op te knappen en aankopen te doen die voor het tehuis en de gemeente nodig zijn.